Free Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generator
Free Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generatorFree Glitter text generator

Free Glitter Text Generator

Tuesday, October 26, 2010

PALESTIN....


Isnin ,25/10/2010 – Yayasan Tadamun Antarabangsa (perpaduan) untuk hak asasi manusia berkata tentera Zionis Israel (IOF) telah menculik tiga mahasiswa Palestin dari universiti kebangsaan Al-Najah awal Khamis lalu selepas menggeledah rumah mereka di bandar Nablus.
Penulis jurnal, Nawwaf Al-Amer, ayah kepasa salah seorang mahasiswa bernama Ibrahim memberitahu yayasan yang pasukan Israel menyerbu rumahnya pada waktu subuh di kampung Kafr Kalil dan mengambil anaknya sambil ditutup mata serta tangannya diikat dan dibawa ke pusat soal siasat Petah Tikva, dan menyatakan anaknya hanya mempunyai tempoh sebulan lagi sebelum tamat dari sekolah undang-undang.
Pasukan itu juga menculik dua pelajar lain dalam bidang teknik dari rumah mereka di Nablus dan membawa mereka ke pusat-pusat tahanan. Kedua-duanya sepatutnya tamat tahun ini.

Tentera Abbas Tangkap 8 Aktivis Hamas
Isnin ,25/10/2010 – Tentera di bawah Mahmoud Abbas hari ini telah menagkap 8 akitivis Hamas di beberapa daerah. Antara daerah yang terlibat ialah Ramallah, Hebron dan Tulkram. Mereka semua di tahan atas arahan Zionis Israel.Kebanyakkan mereka yang ditangkap dizalimi dan didera dengan begitu zalim. Keadaan kesihatan mereka juga semakin teruk dan layanan terhadap mereka amatlah menyeksakan. Selain itu, mereka yang ditangkap akan dipindahkan antara penjara yang ada.

Afrika Selatan Mencadangkan Inisiatif Untuk Menamatkan Perpecahan di Palestin
Isnin ,25/10/2010 - Afrika Selatan mencadangkan satu inisiatif untuk menamatkan pembahagian dalaman Palestin dan mendapatkan persetujuan dan kestabilan berdasarkan pengalaman Afrika Selatan.
Bekas pengerusi Majlis Amanah dan Kestabilan Afrika Selatan, Alexander Boraine mengumumkan pelancaran kempen dengan Hamas dan Fatah untuk memperkenal pengalaman Afrika Selatan dalam menamatkan konflik dalaman Palestin.
Boraine mengatakan dalam satu sidang media yang diadakan di Ramallah pada rabu bahawa dia baru0baru ini bertemu dengan pemimpin Palesti dari Hamas, Fatah dan pihak bebas untuk meyakinkan mereka untuk melawat Afrika Selatan dan mendengar pengalaman penduduk Afrika Selatan yang merasai pembunuhan, penyeksaan dan sebagainya, lantas terpaksa memilih kepada perdamaian dan kestabilan.

Rabbi Yahudi Membenarkan Rakyat Palestin dijadikan Benteng Manusia
Isnin ,25/10/2010 - Seorang Rabbi Yahudi telah membenarkan penggunaan orang awam Palestin sebagai benteng manusia meski ia boleh mengakibatkan mereka terkorban.
Yitzhak Shapira, pengarah sebuah sekolah Yahudi di Tebing Barat, memberitahu akhbar harian Haaretz pada Khamis bahawa apa-apa sahaja boleh digunakan untuk menyelamatkan nyawa Yahudi berdasarkan ajaran Taurat. Dia berkata, nyawa seorang Yahudi adalah lebih berharga daripada orang lain tidak kira sama ada tentera atau tidak.
Tiada rakyat Israel patut membahayakan dirinya demi orang bukan Yahudi meskipun orang awam, Shapira berkata.

Netanyahu: Tidak akan kembali kepada sempadan 1967, Jerusalem terus di bawah taklukan rejim Zionis
Isnin ,25/10/2010 – Perdana Menteri rejim Zionis, Benjamin Netanyahu mengulangi lagi pendiriannya yang menolak perdamaian berpanjangan yang mengiktiraf kedaulatan Negara Palestin seperti yang tertubuh pada tahun 1967 dengan Jerusalem sebagai ibu negaranya.
Netanyahu yang berucap pada majlis memperingati ulangtahun ke 15 pembunuhan bekas Perdana Menteri Yitzhak Rabin pada Rabu malam lalu, menegaskan bahawa negara haram Israel tidak akan kembali kepada persempadanan seperti pada tahun 1967 dan Jerusalem akan terus kekal di bawah taklukan rejim Zionis.
Tambahnya lagi, pembinaan penempatan (haram Yahudi) yang menyebabkan terhentinya perbincangan ke arah perjanjian damai antaranya dengan pihak berkuasa Ramallah sebenarnya tidak bercanggah dengan proses politik.

No comments: